Den Norske NoFap-duellen (Skandinavia)

Discussion in 'International Discussion' started by Deleted Account, Jul 25, 2023.

  1. Bra @Simorgh, den likte jeg! Mange som finner livet og historiene hans noe fjernt eller urelevant fordi den er så brutal, men den er absolutt en inspirasjon for mye av det man går igjennom i livet! Godt å høre at du kommer til å praktisere den, både på trening og for avhengighetsfronten. Det er utrolig hvor mye man oppdager at man er i stand til, bare man pusher!:emoji_muscle::emoji_muscle:
     
    Simorgh likes this.
  2. Bruker å skje hvis innlegget/kommentaren inneholder for mange negativt-ladede ord. Eller så er det du som ikke har tatt hensyn til deres copyright-paragrafer igjen, hahah
     
    Simorgh likes this.
  3. Simorgh

    Simorgh Fapstronaut

    Kloke ord! God flow nå. Checker in dag 7. Har fått abstinenser/urges men pusha gjennom [​IMG] Det er digg siden jeg hadde en "hengemyr" av en start på denne streaken...

    Løp 400-metere her i forrigårs, og fikk så sykt mye melkesyra de siste 150 meterne på siste draget. Da var det bare motivational speech av han Goggins som dro meg i mål :emoji_laughing:

    Hvordan går det med deg om dagen? Begynner abstinenser å vise seg?

    Forresten, pass deg for Hans!
     
    Last edited: Aug 9, 2023
    5uccess likes this.
  4. Simorgh

    Simorgh Fapstronaut

    Man veit aldri med dette forumet :emoji_joy:
     
    5uccess likes this.
  5. Her snakker vi prestasjon på høyt nivå! Utrolig bra jobba @Simorgh!:emoji_muscle: Sørg for å fortsette slik; push deg gjennom, uansett hva!

    Har faktisk hatt overraskende lite av det (mener å huske at jeg kjente noe rundt dag 14/15). Mistenker at det kommer av at jeg har regelmessig "intimitet" med min bedre halvdel; Hadde jeg vært i Monkmode siden dag 1, ville jeg strugglet betydelig mer i dag!
    Jeg kjenner derimot betydelig mer av fordelene ved å holde seg unna den verdenen. Kjenner meg mye mer rolig, selvsikker, klarere, ambisiøs, bestemt (bryr meg ikke lenger om irritasjoner, hindringer eller å bli sagt imot), tør å ta mer risiko, mer sosial, bedre humør, ler og har det mer gøy med mennesker (til og med fremmede), er mer tydelig på hvem jeg faktisk er blant andre, og legger merke til at andre trekker seg mer mot meg. Er helt utrolig hvor mye livet booster seg når man ikke misbruker det med P+M+O, og hvor mye mer energisk man blir! Så jeg tenker at abstinensene bare får komme når de kommer, jeg venter på dem og står klar til å spidde dem når de først dukker opp:emoji_laughing:
    Jeg ser også frem til de dukker opp, for da føler jeg at jeg faktisk jobber for dette. Men som tidligere sagt skal jeg ikke jinxe meg selv, så jeg tar en dag av gangen
     
    Simorgh likes this.
  6. Simorgh

    Simorgh Fapstronaut

    Tusen takk for det! Kjører på nå og er i skikkelig god flow. Har mer energi enn på lenge. Jeg tok en løpetur på 5km kl 23 i kveld etter å ha stått opp tidlig på jobb i dag morges og hatt en lang dag. Drit happy akkurat nå, går bra akkurat nå.

    Jeg kjører monk mode, men det viktigste er å holde seg unna den dritten. Veldig bra jobba. Veldig enig i hva du beskriver ass! Man blir mer rolig og selvsikker, og bestemt. Spesielt digg at man ikke bryr seg så mye om irritasjoner over småting. Mer sosial, bedre humør, ja alt blir bedre!! Stå på. Du har vel en skikkelig bra streak nå?! Det bør du væra fornøyd med. Godt å høre du er klar for å spidde abstinenser! Ikke jinx deg selv eller bli for skråsikker, men jeg stemmer veldig for at du spidder abstinensene fort!
     
    5uccess likes this.
  7. Simorgh

    Simorgh Fapstronaut

    Sjekker inn dag 10!
     
  8. Dag 11: check!:emoji_fire:

    Godt å høre! Er helt utrolig (!) hva man er i stand til å få til når man har energien og det riktige mindsettet. Men så må man også fortsette sånn, selv om det kommer dager man er nedenfor og bare vil gi opp:emoji_laughing: Hvor langt i streaken har du kommet nå?
    Jeg er ferdig med 29 dager, begynner på min 30. i dag:emoji_ok_hand: Og mine første abstinenser kom faktisk i går! Er helt latterlig, for jeg klarte ikke å tenke på noe annet enn at det er så langt fra tilfeldig som det går an. Når man snakker om urges og abstinenser så kobler hjernen selvfølgelig på algoritmene. Det skjedde ingenting, jeg lot meg bare fascinere, men jeg la merke til hvor bisarr og skremmende disse signalene fungerer. Den slår jo til på alt man syns er digg (i et mangel på et bedre ord), og kjører på i 6. gir. Jeg syns ikke det er noe rart at man til slutt gir etter, for hvis man sitter for lenge med den hjernevaskingen (uten å være klar over at det ikke er ditt egentlige-jeg som føler/tenker det) så blir man jo spinnvill. Det er sjuk verden vi lever i, og takk gudskjelov for at jeg ikke lenger lar meg diktere av det giftige greiene der:emoji_laughing:
     
    Last edited by a moderator: Aug 13, 2023
    Simorgh likes this.
  9. Simorgh

    Simorgh Fapstronaut

    Sjekker inn dag 12! Dette er også så langt jeg har kommet i streaken min nå.

    Oioi, dag 30 er stort. Gi deg selv et solid klapp på skuldra, og keep up the good work!! Men IKKE la det bli en hvilepute ;) farlig med abstinenser, jeg har fått det litt i går jeg og faktisk. Så kommer hjernen og sier "du det går bra, du har jo tross alt X antall dager bak deg, så bare chill og kos deg litt med P". Farlig farlig. Men enig ja, det er bisarr og skremmende og man får ganske crazy urges og bilder i hodet bare for å få den dopamin-hitten som hjernen er vant med. Så den slår inn på alt man syns er digg men i en mer ekstrem form på en måte og kjører på i 6.gir som du sier. Det er ikke rart at man gir etter, men man må IKKE høre på den stemmen i hodet som prøver å unnskylde bruken av det. For det lille beistet vil ha oss til å tro at alt blir bedre i livet med å bruke pmo, men som vi alle vet, alt blir bare VERRE hvis man gjør det. Så ja, vi må bare ikke la oss diktere av det. Så får vi håpe at den sjuke verden vi lever i tar til vettet snart og forbyr dritten. Frem til da er det vårt eget ansvar å holde oss unna og det klarer vi!!! :emoji_muscle:
     
    Last edited: Aug 14, 2023
  10. Jepp, det har vi tro på at vi får til! Jeg har ikke tenkt til å gi etter, overhode! Nada granada! Jeg har faktisk begynt å skape egne reflekser, hvis jeg scroller eller driver med noe på nettet og det dukker opp "utfordrende" bilder, så styrer jeg automatisk unna på et hundredelssekund, så jeg akkurat ikke får med meg hva som skjer:emoji_laughing: også er det bare et faktum at jeg har brent det fullstendig fast at jeg ikke vil ha noe med det å gjøre, fordi jeg ikke trenger det og det ikke gir meg noe. Har lest boka vår allerede en gang nå, og skal lese den på nytt snart, der alt står implementert. Drømmen og målet er jo å lage en egen thread på NoFap der jeg nesten åpenlyst kommer til å preke om hva som står i den, bare pakket godt inn, dag for dag. Men det blir ikke før jeg selv har nådd 100-150 dager, så kanskje på nyåret, for å være sikker på at metodene faktisk fungerer på meg selv:emoji_sweat_smile: Tenker det blir på et tidspunkt hvor det kanskje ikke spiller noen rolle om jeg blir kastet ut eller ikke, ettersom jeg forhåpentligvis da skal ha revet meg ut av avhengigheten for godt
     
    Simorgh likes this.
  11. Woah, @Simorgh, i dag var jeg laaaangt i utforbakke!

    Har vært en skikkelig tung og stressende dag, og bra sliten da jeg havnet i et skikkelig deppemodus mens scrollet i sosiale medier. Endte opp med å finne :emoji_warning::emoji_warning::emoji_warning:-bilder, og så til slutt mer enn det jeg skulle sett. Snakker rimelige p**nografiske bilder. Og det verste var at jeg overhode ikke styrte unna, fordi det tok fullstendig kontroll over hjernen. Kjente adrinalinet kicka inn, og pulsen økte til 190. Til jeg lukket alt etter et lite øyeblikk, vel å merke.

    Så her er greia. Da jeg raste ned fjellveggen, mobiliserte jeg alle krefter på å holde meg selv igjen med jernnagler. Føltes ut som jeg kjempet for å komme meg ut av et kvelertak til en rabiat anakonda. Det var brutalt! Fortalte meg selv igjen og igjen hvor ødeleggende og giftig det er, selv om jeg hadde jævlig lyst. Det var omtrent så jeg svettet blod da jeg, etter å ha sittet lenge for meg selv i egne tanker, slo av mobilen og stakk ut, kjørte til en kompis og fant på noe helt annet. Så selv om jeg nå vant denne manndomsprøven, og bare sitter med ørlitt vondt i hodet, har jeg faktisk gjort noe man strengt tatt ikke har lov til å gjøre.

    Refererer til Den Norske Nofap-duellens reglement, paragraf 3:
    Så jeg antar at du faktisk vant denne runden!

    Jeg har tenkt mye på det, og konkludert med at jeg ikke kommer til å resette streaken. Jeg fant innholdet, så på det, fikk et dopamin-pang, men så stanset jeg fortsettelsen. Jeg gjorde ingenting med det, bortsett fra å ta opp kampen, bryte ut og komme meg helskinnet igjennom. Av hjernens 100 milliarder nerveceller, forsøkte 98 milliarder av dem å få meg til å relapse. Jeg sto opp mot meg selv og stanset alt, og føler det må være creds i seg selv. Ser man bort ifra de 31 dagene jeg har holdt ut hittil. Ser ikke helt personlig meningen med å restarte tilbake til start heller, såpass ødeleggelse er vel ikke gjort. Rent praktisk vil det kanskje dessuten funksjonere bedre som en advarsel for hva jeg ikke skal gjøre igjen, snarere enn å erge seg over at det har skjedd. Eller hva tenker du?
     
    Last edited by a moderator: Aug 15, 2023
    Simorgh likes this.
  12. Simorgh

    Simorgh Fapstronaut

    Syyykt hektisk tid @5uccess Mye stress på jobb. La meg svare deg så snart jeg har mulighet ;)
    Supekort: Enig i at du IKKE skal resette på grunn av en liten slip som dette. Så etter mitt skjønn er du fortsatt i duellen også. Ett spørsmål: Hvor lenge varte dette "raset" ned fjellveggen? 2min, 10min, 20min eller 30 +? Etter min mening bør det vare mer enn 5-10 min for å kalles relapse eller tap av en duell.
     
  13. Varte egentlig bare i 10-15 sekunder, men det spiller ikke så mye rolle nå uansett. Dagen i går var verre, og kvaliteten på brannmuren deretter. Relapset som faen, så der var det ikke noe tvil:emoji_laughing: Fornøyd over å klare det 31-32 dager da, den skal jeg prøve å nå igjen, for å si det sånn!
    Men gratulerer med seieren @Simorgh, denna fortjente du!:emoji_clap::emoji_clap:
     
    Simorgh likes this.
  14. Simorgh

    Simorgh Fapstronaut

    Det er greit @5uccess Tar gledelig imot seieren! :emoji_laughing:
    Ny runde? Da er det skjerpings, OK? Du kan be meg om å skjerpe meg og være disiplinert, så nå er det på tide for deg å "practice what you preach" ;)
     
  15. Simorgh

    Simorgh Fapstronaut

    Du har all grunn til å være fornøyd! Men ikke la det bli en hvilepute hvis du virkelig ønsker å overkomme denne addiction ;)
     
  16. Finnes ingen unnskyldninger, det så bare utrolig mørkt ut på et tidspunkt der. Mye vondt og tungt for tiden, mye som skjer. Utrolig kjipt å måtte begynne på skratch med denne streaken igjen, men sånn er livet da. Er det noe man ikke får gjort noe med, så er det tiden selv.
    However.
    Her er det vel en del lærdom å hente. For det første må jeg kanskje fokusere mer på hvilke risiko-perioder/faser/dager, hvor jeg kjenner at sannsynligheten er til stede for å relapse fordi jeg 1) av ulike grunner er veldig sliten 2) begynner å bli likegyldig 3) søker unormalt mye spenning eller dopamin. Kanskje jeg må gjøre mer ut av nettopp disse risikoperiodene, og ikke bare seile på åpent hav mens ukene flyr uten at jeg kjenner noen ting. Enten ved å si ifra, engasjere meg mer i selve prosessen, eller søke meg til andre for utelukkende å behandle det og dra meg vekk fra fristelsen.
    Jeg skal også slutte å være så rappkjeftet og høylytt, når det viser seg at jeg også kan ta skade av det:emoji_laughing:
     
    Simorgh likes this.
  17. Simorgh

    Simorgh Fapstronaut

    Sjekker inn dag 1!

    Du skal ha et klapp på skuldra for 31-32 dager. Det er veldig bra, så det er sagt!! Sterk innsats.

    Angående risikofaser. Her er mine:

    1. Under stressfulle situasjoner, særlig på jobb. Kan knyttes til min RSD
    2. Etter stressfulle situasjoner (Boredrom,stress,relaxation,concentration, jf. "boka vår"). Disse trigger H'en i ADHD'en min, manglende impulskontroll.

    Kanskje mine erfaringer kan hjelpe å kaste lys også over det du erfarer. Uansett, nevner det likevel selv om det ikke er tilfelle.

    Hehe, jeg synes det er greit å være rappkjefta og høylytt. For det motiverer andre. Synes du skal fortsette med det jeg. Du har meget respektable streaks, og har kommet lengre i reisa enn mange andre her ;) Stå på mann!
     
  18. Simorgh

    Simorgh Fapstronaut

    Tidlig sjekk inn dag 2
    Shit det var hardt i kveld. Tidligere i kveld "peeket" jeg på litt Psub. Begynte å skli litt men klarte å holde meg "on track". Heldigvis.
     
  19. Alcatel1312

    Alcatel1312 Fapstronaut

    121
    97
    28
    Herlig gutta! Stå på! Jeg har sluttet å være på NoFap sp får ikke blitt med på denne challengen. Men har troa på dere!
     
    5uccess and Simorgh like this.
  20. Takk @Alcatel1312! Gir en lyd fra meg etter to ukers offline (legger meg paddeflat for å ikke si ifra om det). Hvordan går det med deg, @Simorgh?
     
    Last edited by a moderator: Sep 3, 2023
    Simorgh likes this.