My first Journal (Spanish)

Discussion in 'Women in Reboot' started by Freedom_lover, Oct 25, 2018.

1. Retro Girl

Retro Girl Fapstronaut

829
    61,429
    123
    My Journal
    Congrats on 2 weeks and I'm glad you enjoyed your birthday. :)

For what it's worth, I relapsed a lot when I first started here and then 1 month was my limit for a while until I finally managed 70 days.. and it's got better and easier since then.. just keep with it, try hard not to give in and you will get rewards..

2. Freedom_lover

Freedom_lover Fapstronaut

272
    18,357
    123
    My Journal
    I think it's a stage that many of us have in common. Wanting to change but at the same time not doing enough.
    I hope you find the Solomon way. You know yourself better than anyone and you know how to improve. I know you will achieve it.

I wish you all the best n_n

Thanks RG n_n

For some reason I feel that this time I can go far. I do not want to trust me. The last time I did I lost my longest streak ...
    I want to be alert and get as far as possible, as you and many others have done here :)
    I know that's possible.

Thank you for your example and your support, RG <3

3. Freedom_lover

272
    18,357
    123
    My Journal
    Día #16
    Definitivamente no fue una buena noche...
    Van dos noches en las que tengo sueños sexuales. Es curioso como todos los días sueñas algo y cuando despiertas ni recuerdas lo que soñaste, pero cuando se trata de sueños sexuales no, recuerdas cada mínimo detalle del maldito sueño. Juro que ha sido tan difícil estos dos últimos días. Los impulsos están a flor de piel y he notado que me activo muy facilmente.
    La madrugada de hoy fue especialmente difícil. Estaba estudiando inglés ayer por la noche. Antes de dormir quise venir a leer un poco un diario que estoy leyendo, de ahí me encontré con otro hilo que me llamó la atención y fui a él. El hilo en sí no era malo, de hecho llamó mi atención porque era un intercambio de opiniones respecto a una inquietud que seguido yo también tengo. Pero aún así creo que no fue una buena idea ir a él. Me recordó mis gustos por P, muchas imágenes llegaron a mi cabeza, sensaciones a mi cuerpo...

Las horas que pasaron hasta que me quedé dormida me parecieron eternas. Fue una lucha mental sumamente desgastante. En este momento tengo dolor de cabeza, me siento de mal humor y supongo que eso no me deja disfrutar de la victoria...

Solo quería escribir un poco sobre mis sentimientos y desahogarme aqui. No tengo a nadie con quien platicar en la vida real sobre esto y mi diario es el único lugar donde puedo expresarme libremente sin temor a ser juzgada o criticada. Espero que mañana sea un mejor día...

Les deseo un buen fin de semana.

Last edited: Jan 5, 2019
  4. Dank24

Dank24 Fapstronaut

Hola Freedom, que casualidad que también tuve un sueño locamente sexual anoche, ciertamente es una experiencia desagradable, los síntomas físicos y mentales posterior son como si realmente hubiera recaído. Respecto al urge del hilo del foro creo importante crees herramientas para "cortarlo" cuando aparezca, ya que si no paso lo que comentas, la idea del urge con sus imágenes mentales se nos quedan horas y horas en la cabeza, haciéndonos sentir muy mal y en esa discusión o pelea interna dentro de nosotros mismos.
    Esos pensamientos o urges yo los he abordado de dos formas a lo largo de mi proceso, primero de manera cognitiva, tratando de identificar lo que esta ocurriendo lo mas conscientemente posible que puedo, ver el urge como desde fuera de mi como realmente es, quizá haciéndome las preguntas de las que conversamos hace días, haciendo un pequeño análisis del urge sobre que no es real, es falso, no me es positivo, etc... esto hace que pierda su "fuerza" y al mismo tiempo que surja una dicótoma, en la cual establezco un dialogo entre la parte que se esta dejando llevar por el urge y la otra parte que no ¿no se si me explico?, la segunda manera es cortando inmediatamente el urge, tengo algunas oraciones ya establecidas que comienzo a decir luego de cortar, me levanto de donde estoy, respiro profundo varias veces o hace algunos ejercicios rápidos, en fin... cualquier cosa que hago le de atención al urge. No pasa todo el tiempo así de fácil ni a la primera ojo, a veces ocurre en que tengo que ser insistente, pero a fin de cuentas siendo persistente el urge cede.
    Abrazo!!!!
    Dank

5. Camilo..

Camilo.. Fapstronaut

Espero que con el pasar de las horas las cosas vayan mejorando para ti, sé cuan difíciles son este tipo de situaciones, pero a la vez sé que son parte del proceso de recuperación, y que irán disminuyendo en frecuencia y en intensidad conforme avances en tu proceso, lo importante será que puedas mantener tu temple y determinación para que esas sensaciones no tengan ningún poder sobre ti. Confió plenamente en que las controlaras de buena manera y continuarás con tu admirable camino hacia la libertad. :)

6. Freedom_lover

272
    18,357
    123
    My Journal
    Muchas gracias por este mensaje Dank.
    Los dos consejos son realmente buenos. Respecto al primero, creo que fue lo que hice ayer. Tengo esas preguntas escritas en una libreta al lado de mi cama y ayer las leí varias veces. También mantuve un diálogo conmigo misma en voz alta. Creo que escuchar mi propia voz surte mejor efecto que solo pensarlo en mi mente y mi cerebro lo toma como algo más real. Parece que funcionó.
    Sobre el segundo el consejo, lo pondré en práctica más seguido cuando vengan los urges. Creo que el problema ayer fue que los urges me agarraron en la madrugada y no podía hacer alguna actividad sin que mi familia se diera cuenta.
    Pero definitivamente creo que mi problema es que no corto inmediatamente el urge. Pienso y pienso y pienso en él, le doy demasiadas vueltas y creo que eso es lo que me desgasta mentalmente. Tengo que mejorar en eso. Muchas gracias por tu tiempo Dank. Lo valoro y aprecio mucho.
    Abrazos!

Muchas Gracias Camilo, ya me siento mejor. Vaciar mis pensamientos aqui es una gran terapia para mí, y leer sus consejos y palabras de ánimo son un gran tesoro para mí. De verdad espero que estos días no sean algo constante en mi camino, pero como tú dices, son parte del proceso de recuperación y tengo que aprender a manejar las emociones negativas que vienen detrás de estos días.
    Muchas gracias por la confianza, significa mucho tener su apoyo.
    Gracias de verdad!

Last edited: Jan 5, 2019
  7. The Winner

The Winner Fapstronaut Staff Member Moderator Assistant

396
    6,416
    123
    Hey Freedom Lover,

What a nice name you have there, everyone in this world deserves freedom no matter what his origins, age, nationality or gender..

I don't understand spanish alot, i had a friend who talks spanish before, so i had to use translator everytime i talk to her haha, it is such a great language anyways.

I think you are doing good so far, so keep it on the right track and get yourself busy with other stuff like workout, sports, reading, jogging, listening to music and so on.

Buena suerte, hermana ! :)

8. Freedom_lover

272
    18,357
    123
    My Journal
    Thanks, The Winner :)
    I like your name too. I think it's the attitude we all should have when we enter here. Believe that we can beat PMO and emerge victorious.

I very much agree with you. We all deserve a beautiful life free of any kind of addictive behavior.

We're in the same situation :p
    I don't speak English very well either. I've to use the translator to understand some things. I'm currently studying English because I also like that language.
    Thank you, I also like my language. It's so diverse and complicated :p

Thanks Winner, your words encourage me a lot. It hasn't been easy to get to this point but I'm so happy to be here. I'm not going to give up, I really want to be free and be a better person. It's the same as I wish you. We can get ahead of this. We're all winners for being here fighting.

Thank you very much for reading me and for your kind words.
    I wish you all the best n_n

9. Solomon435

Solomon435 Fapstronaut

I'm sorry you're having such difficulty. I know how hard things get out of nowhere and how it seems like everything is going against you. I hope you do not give up though. If you need help, feel free to send me a PM or contacting us through here.

Good luck!

10. Freedom_lover

272
    18,357
    123
    My Journal
    Thank you very much for your words, Solomon.
    It was a really difficult night, but I already feel better. Today I could rest better.

Thank you very much for your kindness. I appreciate it very much.
    I wish you a good day n_n

11. Awesome, I'm glad to see you're doing well and feeling determined, that's what i like to hear. Keep up the good work and lets make 2019 a wonderful year. Also, I'm glad you enjoyed your birthday, I like simple birthdays the best too.

Camilo.. likes this.
  12. I wrote the other reply before reading this one. I'm sorry to hear you've been struggling, but those struggles are bound to come and facing them and pushing through them is the truest victory. Anyone can get through the easy days, It's the tough one's that show our strength and determination. Good job making it through :)

I agree, dwelling on urges is the worst. Its extremely hard to do, but when those urges and fantasies come the best way out is to block them out in any way you can and give them no respect. When we dwell on them and give them all our focus and attention, they just fester and grow and it makes it a lot harder to fight.

Ginny Weasley and Camilo.. like this.
  13. Freedom_lover

272
    18,357
    123
    My Journal
    Thank you, Batman.
    You are quite right to say that these are days are part of our process. The change that we are submitting to our mind is very complicated, but I know that all the effort and the bad days will be worth it.

Yes, I think that's what I just understood. I can not let my impulses affect me too much. I have to learn to control them, I have to learn to live with them. It's what I have to improve on, because if I do not do it, that will be a constant problem in my recovery.

14. Newgrip Preston

Newgrip Preston Fapstronaut

[QUOTE = "Freedom_lover, post: 1840347, member: 269458"] Day # 16

The hours that passed until I fell asleep seemed eternal to me. It was a very exhausting mental struggle. At this moment I have a headache, I feel in a bad mood and I guess that does not let me enjoy the victory ...

I just wanted to write a bit about my feelings and let off steam here. I do not have anyone to talk to in real life about this and my diary is the only place where I can express myself freely without fear of being judged or criticized. [/ QUOTE]

Keep trying! I believe that things will get better as you keep pressing on. These headaches and exhaustion seem to indicate the growth that occurs when one quits PMO. It is impressive that you have made it to 18 days! Congratulations!

It is so unfortunate that there is no one in real life to talk to about these things. This world is so unconducive to recovering from bad habits. I know I wouldn't tell anyone something I didn't want 20 other people to know :/ I believe that the Lord uses things like this website to help many people in that area. Keep persevering, my friend!

15. Freedom_lover

272
    18,357
    123
    My Journal
    Thank you very much, Preston!
    I appreciate your words of encouragement.

I hope these days do not repeat too much, I do not like to feel that way. But at the same time I'm glad to have these days, because they make me see my strengths.

I think I've never told anyone about my problem because I feel ashamed. I'm afraid that people will know that I disappointed them ...
    I agree with you that God puts in our way what we need and when we need it the most.

Thank you Preston n_n

16. TheGoldenEra

TheGoldenEra Distinguished Fapstronaut

!Mucho Gracias! :D Mi español es muy mal pero lo intentare dar lo mejor de Mi :rolleyes:

Que tengas Un bien dias:D:p

17. Freedom_lover

272
    18,357
    123
    My Journal
    Your Spanish is good ;)
    Thank you very much for writing in Spanish. I know the job that requires writing in another language that is not yours. I hope this image looks much better ;)

Have a good day/night too n_n

TheGoldenEra and Camilo.. like this.
  18. GhostWriter

GhostWriter Fapstronaut

2,839
    3,572
    143
    Está bien. No hablo español en absoluto, por eso uso Google Translator. Sin saberlo, probablemente solo dije "Me gustaría tener sexo con una transexual española, y que me hagan cosquillas y por eso me río".

¡y el personal de Google se está echando a reír a carcajadas en toda nuestra época!

Freedom_lover likes this.
  19. Freedom_lover

272
    18,357
    123
    My Journal
    [QUOTE = "GhostWriter, post: 1845806, miembro: 203761"] Está bien. No hablo español en absoluto, por eso uso Traductor de Google. Sin saberlo, probablemente solo dije "Me gustaría tener sexo con una transexual española, y que me haga cosquillas y por eso me río".

¡Y el personal de Google está echando un vistazo a carcajadas en toda nuestra época! [/ CITA]

JAJAJAJAJJA QUEE?
    Eso sí es para morirse de risa y vergüenza. Definitivamente sí me ha pasado que el traductor no me traduce muy bien, pero nada como eso:pag
    ¿Y qué era lo que querías decir realmente?

Last edited: Jan 9, 2019

Share This Page