My first Journal (Spanish)

Discussion in 'Women in Reboot' started by Freedom_lover, Oct 25, 2018.

1. Freedom_lover

Freedom_lover Fapstronaut

84
    3,451
    113
    My Journal
    [QUOTE = "Motiv3, post: 1797060, miembro: 204689"] Además te recomiendo hacer gimnasia, trabajar, estudiar ...
    invierte tu energía en otra cosa que no sea pmo [/ QUOTE]

Sí, es lo que he venido haciendo en estos 25 días pasados.
    Tengo mi trabajo, estoy haciendo un poco de ejercicio diario, entré a clases de inglés, leo todos los días ...
    Seguiré trabajando en ello :)

Last edited: Dec 7, 2018 at 6:51 PM
    Loveless-J.R.A, GSW9 and Newgirl like this.
  2. GSW9

GSW9 Fapstronaut

Newgirl and Loveless-J.R.A like this.
  3. Freedom_lover

84
    3,451
    113
    My Journal
    I'm looking forward to the 7th to write everything this week :p
    I'm almost there! :D

Newgirl, Loveless-J.R.A and GSW9 like this.
  4. GSW9

GSW9 Fapstronaut

Are you procrastinating there Miss? Haha jk :p

Yes you're almost there, cheers & keep going ;)

Newgirl and Loveless-J.R.A like this.
  5. Freedom_lover

84
    3,451
    113
    My Journal
    Hahaha although I tend to procrastinate a bit, this time is not that.
    Thank you!
    We're doing a great job! :D ;)

Newgirl, Loveless-J.R.A and GSW9 like this.
  6. Loveless-J.R.A

Loveless-J.R.A Fapstronaut

Keep it up! One week is right there. You can do it. We can do it!

Also likes are back, but i can only give 50 per 12 hours.... not sure how thats gonna help but i can work with it.

Newgirl and GSW9 like this.
  7. Tiger uppercut!

Tiger uppercut! Fapstronaut

647
    22,416
    123
    My Journal
    No clue what’s going on in this journal...but you’re a awesome person so I figured I stop by and throw some likes your way. :) Stay strong! You’re doing great!!

8. Freedom_lover

84
    3,451
    113
    My Journal
    Thanks for the encouragement and support :) :)
    I appreciate it!

Hahaha I understand the feeling. I think you found a way to make it work. Thank you very much, and thanks also for stopping by here n_n

9. Freedom_lover

84
    3,451
    113
    My Journal
    Thank you very much for your kind words, your support, for going here and for everything. It means a lot to me :)

You're also doing a great job. Your example and the constant support that you give to others are a great encouragement for me.
    I wish all the best for you! :)

10. Tiger uppercut!

Tiger uppercut! Fapstronaut

647
    22,416
    123
    My Journal
    :) I’m going to have to translate it on one of my days off. I like to binge read journals. ;)

11. Freedom_lover

84
    3,451
    113
    My Journal
    #1 SEMANA SIN PMO#

Es agradable ver cómo vuelvo a tomar las riendas en esto de PMO. Claro que estoy muy lejos de la recuperación que deseo alcanzar, pero al menos sigo avanzando hacia ella. 7 días pueden parecer nada, pero el esfuerzo que requiere cada día es algo que no puedo menospreciar.

Los primeros días después de una recaída siempre me cuestan más trabajo de superar porque la recaída esta reciente y los estímulos también. El cerebro no se queda satisfecho con la poca dosis que recibió en la recaída y siempre quiere más.

Un día en esta semana fue especialmente difícil. Mientras estaba en el trabajo realizando una tarea que tenía pendiente me llegaron los impulsos. Fue horrible. Estaba en mi escritorio frente a mi computadora deliberando si podía hacer PMO sin que nadie se diera cuenta.
    NUNCA me había pasado por la mente pensar en mirar algo de P mientras estaba en mi trabajo, mucho menos hacer MO. Siempre lo hacía en la intimidad de mi habitación, pero ese día los impulsos fueron tan fuertes que me plantee la posibilidad de hacerlo en mi trabajo!
    Tuve que esforzarme demasiado para no intentar nada ahí, ni siquiera mirar un poco de P. Me levanté de mi escritorio, fui al baño, me lave la cara esperando que eso aclarara mis pensamientos y gracias a Dios así fue.
    Puse toda mi fuerza de voluntad para evitar hacer algo cuando llegué ese mismo día a mi casa. Evité mi habitación por completo y cuando en la noche volvieron los pensamientos por PMO me dije "NO".
    Recordé una frase que leí en el estado de un usuario aqui en NoFap donde explicaba que existía una brecha de 15 segundos (si no mal recuerdo) entre pensar realizar una acción y llevarla a cabo. ¡Y eso tiene mucho sentido! No somos animales que actuamos por instinto. Tenemos la capacidad de DECIDIR si vamos a hacer algo o no. Si recaigo o no recaigo, es porque yo misma lo he decidido así.

Victorias como estas me hacen ver la fortaleza que he adquirido en NoFap.
    Sería tan fácil ceder a los deseos, darle a mi cuerpo y cerebro lo que creen que "necesitan", pero ¿qué gano con eso?
    Convertirme en esclava de mis deseos y placeres.
    De ahí que mi nombre sea "Freedom Lover", amante de la libertad. Vine aqui buscando esa libertad. Vine a sanar mi mente y corazón
    Cada lucha ganada me recuerda que poco a poco me voy acercando a mi objetivo :)

He logrado una semana.
    Mi siguiente objetivo son las dos semanas :)
    Ya veremos que tal va la siguiente semana ;)

¡Mis mejores deseos para todos!

12. Loveless-J.R.A

Felicitaciones por una semana. ¡Nos muestra tu fuerza y que puedes hacer otra semana!

13. Loveless-J.R.A

Sí. Nuestra libertad se encuentra dentro de nuestras acciones. Creo que encontraste el tuyo.

14. Newgirl

Newgirl Fapstronaut

552
    9,786
    123
    Stay strong Freedom you have a lot of self control and you are gaining much wisdom. You will win and regain your freedom :)

15. AGuyCalledLuis

AGuyCalledLuis New Fapstronaut

Lo estás haciendo muy bien, una semana más sin PMO, pronto recuperarás tu antigua racha! ;)

Freedom_lover likes this.
  16. Freedom_lover

84
    3,451
    113
    My Journal
    Muchas gracias por tus palabras tan amables.
    Todavía me falta mucho camino por delante, pero creo que voy por el camino indicado.
    Gracias nuevamente :)

Tiger uppercut! and GSW9 like this.
  17. Freedom_lover

84
    3,451
    113
    My Journal
    Thank you very much, New Girl. I appreciate your beautiful words. The road hasn't been easy nor will it be, but I'm enjoying this trip and what it's teaching me.
    We're all on our way to freedom!

aryan02, Tiger uppercut! and Newgirl like this.
  18. Newgirl

Newgirl Fapstronaut

552
    9,786
    123
    Me too I'm so happy I decided to walk this path and it's also teaching me many lessons. One of them is to be humble. I thought I was liberating myself as a woman when I decided to read all those articles that promote PMO but it was the complete opposite. So I'm happy to be here and working through my reboot with you and the rest of this awesome community :)

aryan02 and Tiger uppercut! like this.
  19. aryan02

aryan02 Fapstronaut

58
    6,380
    113
    So, this is what Google translate gave me...

# 1 WEEK WITHOUT PMO #

It's nice to see how I take over the reins in this PMO. Of course I am far from the recovery I want to achieve, but at least I keep moving towards it. 7 days may seem like nothing, but the effort required each day is something I can not underestimate.

The first days after a relapse always cost me more work to overcome because the relapse is recent and the stimuli too. The brain is not satisfied with the low dose it received in the relapse and always wants more.

One day this week was especially difficult. While I was at work doing a task that was pending I got the impulses. It was horrible. I was at my desk in front of my computer deliberating if I could do PMO without anyone noticing.
    It had NEVER occurred to me to think about looking at something of P while I was at work, much less doing MO. I always did it in the privacy of my room, but that day the impulses were so strong that I considered the possibility of doing it in my work!
    I had to try too hard not to try anything there, not even look at a bit of P. I got up from my desk, went to the bathroom, washed my face hoping that it would clarify my thoughts and thank God it was.
    I put all my willpower to avoid doing something when I arrived home that same day. I avoided my room completely and when in the night the thoughts returned for PMO I said "NO".
    I remembered a phrase that I read in the state of a user here in NoFap where he explained that there was a gap of 15 seconds (if I remember correctly) between thinking about doing an action and carrying it out. And that makes a lot of sense! We are not animals that act by instinct. We have the ability to DECIDE if we are going to do something or not. If I relapse or do not relapse, it is because I have decided so myself.

Victories like these make me see the strength I have acquired in NoFap.
    It would be so easy to give in to the desires, give my body and brain what they think they "need", but what do I gain from it?
    Become a slave to my desires and pleasures.
    That's why my name is "Freedom Lover", lover of freedom. I came here looking for that freedom. I came to heal my mind and heart
    Every fight won reminds me that little by little I am getting closer to my goal :)

I have achieved a week.
    My next goal is two weeks :)
    We'll see how it goes next week;)

My best wishes to all!

20. Freedom_lover

84
    3,451
    113
    My Journal
    Muchas gracias por las palabras de ánimo, Luis!
    Las aprecio mucho :)
    Espero alcanzar mi racha y rebasarla :D
    Te deseo un buen inicio en tu racha :)

Oh, y puedo ver que eres nuevo aqui en NoFap.
    Bienvenido :) ;)

Share This Page